South Point

Toca dia de mouren’s de casa! Avui dormirem a Kailua, així que vam carregar tots els petrecols al cotxe (fins i tot una cuna que vam comprar per l’arnau per 50 dòlars), i cap al sud falta gent! La carretera que va pel sud (en realitat es la belt road que dona tota la volta) passa bona part de l’estona per el Volcaones Park, i si vols desde allà també pots pujar al Mauna Loa. A la primera parada, una platja de sorra negra, vam tenir la sorpresa de trobarnos tortugues!!! Això si, estaven en un lloc on havien posat una valla perquè la gent no les molestés i estava ple de gent fent fotos.

Aquesta zona es la que està més al sud de tots els estats units, així que no podiem ser menys freaks, i vam dinar al restaurant més al sud dels estats units! on ens vam deleitar amb un Pork Locomoco! Un locomoco es un plat típic que consisteix en una carn (spam, haburguesa, porc rostit, …), dos ous fregits, sobre un llit d’arròs i regat amb Gravy. deliciós! Comentar ara que un altre acompanyament tipic de hawaii es el ous, spam and eggs! Suposo que al viure en una illa, la poca carn que arribava era el spam!

Després de dinar vam voler anar a la Green Sand Beach, però s’havia de deixar el cotxe en un parking i et proposaven de pagar un tour en furgoneta, com que duiem el cotxe carregat vam decidir tirar cap amunt, cap a Kailua – Kona. La carretera es mou a uns 500m de desnivell, i en més de un lloc pots baixar fins al mar, per carreteres que passen per urbanitzacions on la varietat de les cases es sorprenent, tant de cutres com de guays.

Un cop deixades les maletes, hem anat a comprar al súper per els pròxims dies. Aprofito l’apunt per parlar dels súpers. El menjar a hawaii es car, molt car. Perquè us veu una idea, sense comprar orgànic, un bric de llet val 6 dòlars, un pa 8 dòlars, 6 ous 6 dòlars, patates
a 5 dòlars el Kg, etc … Com que ja haviem anat al safeway, vam voler mirar què tal estava el tema eco / orgànic, i encara era més car! Així que vam comprar un parell de coses curioses, com un cacao! Total que vam acabar al safeway on aquest cop vam comprar Poke, peix cru marinat, que després a casa vam fer amb arròs, alvocat, ceba i cilantre.