Kiluaea Iki Trail

Com que el dia anterior va ser mig plujós i no vam poder fer una bona excursió que combinés camps de lava i bosc tropical, ho hem hagut de fer avui. Hem fet el Kilauea Iki Trail, que es una excursió d’uns 7km que baixa fins a un volcà que estava en erupció vora els anys 70 i per arribar-hi travesses boscos tropicals. Es pot enllaçar amb el trail que va fins al cràter del Kilauea, però per culpa dels gasos volcànics, està el camí tallat. El que tenen els parcs nacionals, es que a la que t’apartes una mica dels camins mes traçats i conegut, pots estar més tranquil. Després ja vam anar a un lloc més turistic, uns túnels de Lava, on el camí estava esfaltat i fins i tot hi havia llum dins el túnel!

Com que a la tarda voliem anar a la costa, vam dinar a Hilo, i vam buscar un lloc que semblava turístic, però no! era un lloc molt “local”. S’ha de dir que Hawaii té una mica de cultura culinària propia, però està ple de mac donalds, taco bells i altres llocs especials per els americans del continent. Allà vam menjar fulles de taro (un arbre local) farcides de carn, un peix també local, i tot acompanyat d’arròs! perquè com que tenen molta influència japonesa (quan la segona guerra mundial, el 40-50% dela població era de orígen japonès) doncs mengen molt d’arròs.

Per la tarda vam donar una volta per la costa de Puna, un extrem de la illa que sembla una mica més “hippie” que la resta. Una cosa curiosa també de la illa, es com els arbres tornen a créixer (o els planten) un cop la lava ha passat, i es impressionant com creixen de esplendoroses les palmeres! També es curiós veure, com la gent construeix cases de nou un cop la lava ja s’ha solidificat.

Allà però on no ha passat la lava, els boscos (per no dir selva) son frondosos i arriben fins al mar.

Com podeu veure, portem 3 dies a hawaii i encara no hem tret el banyador, i es que alerta! el oceà es molt perillós! I la costa es rocallosa, així que ni convida gaire (els dies son mig rúfols i fa molt de vent) ni tampoc ho recomanen. Això si, hi ha llocs específics, on ells posen les barques al mar per anar a pescar, i les platges hi ha lloc on tenen zones per fer pícnic.

Ah, i durant el migdia, vam pasaar per un mercat de farmers! on vam dedicarnos a comprar fruites rares per provar-les a la nit, papaies, sapotes, alvocats, lichis, chirimoies, tirabecs, mongetes, etc … També haviem comprat un tros de bou de la illa, i vam fer-lo a la brasa, juntament amb les albergínies. S’ha de dir que totes dues cases on vam dormir hi havia porxo i barbacoa.